marți, 23 februarie 2010

Ezitare


Îmi iau geanta de pe scaun şi mă îndrept spre bibliotecă.Ce-i drept,abonamentul îmi expirase săptămâna trecută,dar trebuia neapărat să-mi găsesc o carte bună cu care să-mi pierd timpul.
Arunc câteva priviri rapide prin jur;erau foare puţine persoane astăzi.Îl zaresc pe el,singurul care reuşise să-mi atragă atenţia.Părea un tip retras,liniştit,care de asemeni cerceta rafturile în căutarea unei cărţi bune,probabil,ca şi mine.
Mă îndrept spre sectorul carţilor fictive,cele care mă atrăgeau cel mai tare.
Observ că el se uita la mine pe furiş,apoi a întors repede privirea în direcţia opusă.Aveam impresia că ar fi vrut să-mi spună ceva,dar nu îndrăznea.Poate doar mi se părea.
Distanţa dintre noi se reduse considerabil,iar eu încercam să ignor faptul că acum aproape se holba la mine.Mă întreb la ce anume se gândea.
În clipa în care,în sfârşit,gasisem un titlu interesant şi întind mâna spre carte,mă trezesc că apare un obstacol între cele două.
Şi băiatul necunoscut dorea să ia aceeaşi carte de pe raft,exact în acelaşi timp,ca un sincron perfect.Îmi retrag mâna dintrodată,cred că din reflex.
El îşi cere scuze politicos,îmi întinde cartea apoi îmi zâmbeşte încurcat.Îi mulţumesc şi simt nevoia să plec cât mai repede,cu toate că gestul lui nu mă deranjase absolut deloc.Dimpotrivă.Poate că deja mă înroşisem din cauza privirilor lui intense de mai înainte.
Mă îndepartez repede şi mă aşez,într-un colţ,la o masă îndepărtată pentru a studia ceva mai bine cartea:” Zodia îndrăgostiţilor”.
Îmi trece prin minte un gând pe care nu l-am putut controla.Poate totuşi îl voi mai întâlni vreodată pe băiatul necunoscut de mai devreme.Cel puţin aşa îmi spunea instinctul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu